Vanliga frågor – FAQ

Bokning

Du kan själv ändra din bokning under Hantera Bokning i huvudmenyn eller genom att kontakta kundtjänst 0520 – 82500 eller info@vastflyg.se

Ja det är möjligt. Men det kan tillkomma en avgift beroende på din biljettyp. Läs mer om Våra biljettyper.  Du kan administrera detta via Hantera Bokning i huvudmenyn.

Detta görs i vanliga bokningsfältet genom att välja senior istället för standard i bokningsfältet. Seniorbiljetter kan endast bokas individuellt eller med sällskap där samtliga är seniorer.

Detta görs i vanliga bokningsfältet genom att välja student istället för standard i bokningsfältet. Studentbiljetter kan endast bokas individuellt eller med sällskap där samtliga studenter.

Detta görs i vanliga bokningsfältet genom att välja Ungdom istället för standard i bokningsfältet. Ungdomsbiljett kan endast bokas individuellt eller med sällskap där samtliga är mellan 12 till och med 23 år.

Incheckat bagage och handbagage

Vapen och ammunition får endast medföras som incheckat bagage och ska transporteras i enlighet med de regler som finns för transport av farligt gods. För att kunna ta med sig vapen ombord så måste dessa alltid bokas och godkännas i förväg genom vår kundtjänst och passageraren måste deklarera innehållet i bagaget vid incheckningen.

Antalet väskor du kan checka in är beroende av din biljettyp; Standard, Flex eller Full Flex. Detaljerad information om detta hittar du på Våra biljettyper. Du kan köpa till extra bagage genom att klicka på Hantera Bokning i huvudmenyn.

En väska med max mått 40 x 35 x 20 cm. Den sammanlagda vikten får ej överstiga 8 kg.

Vi erbjuder våra resenärer att ta med sig en batteridriven rullstol. Men det måste bokas i förväg för att veta att det finns plats. Detta görs på kundservice på 0520 – 82500 eller info@vastflyg.se

Du kan läsa mer om detta på vår sida för Försenat eller skadat bagage

Incheckning

Ja, du behöver alltid ett boardingkort för att kunna passera genom säkerhetskontrollen. Detta kan skrivas ut vid incheckningen.

Detta görs genom att klicka på Hantera Bokning i huvudmenyn.

Genom att klicka på knappen för Checka In i huvudmenyn . Ange din bokningsreferens och efternamn som du fått på e-post.

Du går fram till disken med din bokningsreferens eller legitimation så skriver personalen ut ett boardingkort till dig.

Övriga frågor

Det finns ett reklamationsformulär att fylla i på vår Kontaktsida .

Du kan läsa mer om detta på vår sida för Försenat eller skadat bagage

På flygplatsen

På Trollhättan-Vänersborgs flygplats har Västflygs resenärer gratis parkering. Parkering på Bromma flygplats går att läsa om på https://www.swedavia.se/bromma/parkering/

Det finns inga krav på att du ska bära munskydd när du flyger med oss på Västflyg.