BOKNINGSINSTRUKTION

ALLMÄNT

Våra Transportvillkor (Condition of Carriage) gäller för de flygningar, eller flygsträckor, där Västflyg sålt biljetten och där flygbolagskoden OJ är indikerad i på biljetten.

Om det skulle finnas avvikelser gällande regler och villkor mellan våra Transportvillkor och annan information eller bestämmelser, så gäller alltid de regler och villkor som finns i våra Transportvillkor.

BILJETTBOKNING

Du kan göra din bokning på www.vastflyg.se eller kontakta en av våra auktoriserade agenter.

Vi erbjuder både enkel och tur- och returbiljetter. Alla skatter och avgifter är inkluderade i biljettpriset. Införande av nya eller förändringar i gällande skatter och avgifter kan förändra biljettpriset.

En bokning är giltig och bekräftad när full betalning av biljettpriset är genomförd och du har fått en bekräftelse från oss som innehåller bokningsnummer/elektronisk biljett. Vid incheckningen behöver du kunna uppvisa giltig legitimation eller ett giltigt pass för att checka-in på flygningen.

PROFIL

Vi rekommenderar alla kunder att skapa en profil hos oss för att kunna:

  • Genomföra din bokning snabbare
  • Söka upp och ändra bokade biljetter
  • Se bokningshistorik och printa kvitton
  • Uppdatera din kontaktinformation
  • Kunna nyttja våra företagsprodukter

ASSISTANS TILL PASSAGERARE MED SÄRSKILDA BEHOV

Vi vill erbjuda en säker och komfortabel reseupplevelse för alla kunder. Passagerare som behöver extra assistans, inklusive personer med funktionsnedsättning, kommer alltid få den hjälp, respekt och omsorg de behöver. All assistans behöver bokas genom vår kundtjänst, info@vastflyg.se, minst 72 timmar före avresa.

ANDRA PASSAGERARTYPER

Vi erbjuder följande passagerartyper rabatterade biljetter när de reser med oss:

  • Barn (2-11 år)
  • Spädbarn
  • Ensamresande barn
  • Pensionärer (65 år eller äldre)
  • Studenter (upp till 24 år) Alla dessa passagerartyper kan bokas på vår hemsida www.vastflyg.se förutom Ensamresande Barn. Vänligen kontakta oss på info@vastflyg.se för att genomföra dessa bokningar.

Om du har bokat en rabatterad biljett så måste du kunna visa upp relevanta dokument för att visa att du har rätt att resa på denna biljettyp inklusive ett giltigt ID kort eller giltigt pass.

EXTRA SERVICE

Om du har behov av att ta med dig extra bagage så kan du boka det samtidigt som du gör din biljettbokning eller genom att senare logga in på Mina Sidor och köpa till det i efterhand. Vi erbjuder följande extra tjänster:

  • Djur i kabin (katter och hundar)
  • Djur i lastutrymmet (katter och hundar)
  • Extra väska
  • Skidpaket
  • Golfväska
  • Cykel

Övrigt specialbagage och annan service kan inte bokas på vår hemsida, vänligen kontakt oss för att boka info@vastflyg.se

BETALNING

Vänligen se till att alla uppgifter i din bokning är ok innan du genomför betalningen.

Innan du godkänner betalningen så måste du acceptera våra Transportvillkor.

Välj betalsätt genom att klicka på betalikonen. Du blir nu omdirigerad till vår externa betalningsleverantör där du säkert kan genomföra din kortbetalning (3D Secure).

Vi erbjuder följande betalsätt:

Kredit/kontokort

  • Mastercard
  • Visa

KLAGOMÅL OCH TVISTER

Din återkoppling med både ris och ros är värdefull för oss så att vi kan förbättra våra rutiner och procedurer. Kontakta oss gärna i alla ärenden info@vastflyg.se.

Under normala omständigheter återkommer vi med svar på alla inskickade klagomål inom 28 dagar från dagen vi mottog den.